Under en period tidigare i mars anordnades E-week, där Ung Verksamhet bjöd in tittare till en digital UF-mässa, med särskilt stort fokus under vecka 11-12. Mässan avrundandes med en prisutdelning för dem elever som går sista året på gymnasiet och ska lära sig att driva sitt egna företag, på egna ben eller i samarbete med sina klasskamrater.

Beskrivning saknas.

Här på Ållebergsgymnasiet var det tydligt att något var i luften. Lärare klädde upp sig lite extra dagen till ära. Klassrum och aulor smyckades ut av ballonger, discolampor och en festlig stämning med musik i bakgrunden. Utdelning av snacks att äta under prisutdelningen. Men framförallt, alla våra elever, som vi nu kan se många av dem här på hemsidan under fliken ”UF-företag”, väntade förväntansfullt för att påbörja avverkningen och avrundningen av deras företag, invänta om deras nomineringar gått vidare till slutkval och kanske också som avslutats i en eller flera vinster. Många av våra elever och dess UF-företag var nominerade, där såväl många kammade hem antingen ett 1:a, 2:a eller 3:a pris:

Årets Tjänst – Tävlingsvärd: Länsförsäkringar Skaraborg
3:a pris – Ztorm UF, Ållebergsgymnasiet

Årets HantverkareTävlingsvärd: Borgunda Bygghandel
1:a pris – Horse Decor UF, Ållebergsgymnasiet

Årets Hantverkare – Tävlingsvärd: Borgunda Bygghandel
2:a pris – Marble Design UF, Ållebergsgymnasiet

Årets Ekologiskt Hållbara UF-företag – Tävlingsvärd: Billinge Energi
3:a pris Årets Ekologiskt hållbara företag – Deco UF, Ållebergsgymnasiet

Årets Affärsplan – Tävlingsvärd: Nordea
1:a pris – MetallDecor UF, Ållebergsgymnasiet

Årets Monter – Tävlingsvärd: Kinnarps
Horse Decor UF, Ållebergsgymnasiet

Beskrivning saknas.

Horse Decor UF som drivs av Agnes Andersson från HA18 som tog hem 1:pris i Årets Hantverkare har därmed också gått vidare till SM i Ung Företagsamhet. Detta kommer vi givetvis att följa under datumen 10-11 maj!

Ett stort grattis önskar vi till ALLA UF-företag, nomineringar och vinster! Att driva ett eget företag är ingen lätt kamp, särskilt inte under ett år där marknadsföring blir lidande på grund av rådande omständigheter. Precis som varje år kan man inget annat än att slås av beundran hur alla olika idéer faktiskt kan uppstå. Men även det engagemang som krävs för att kunna genomföra detta stora arbete. På Ållebergsgymnasiet har avverkningen av UF-företagen påbörjat och många produkter börjat att ta slut. Missa därför inte sista chansen till att uppskatta våra elever och supporta in i det sista! Avslutningsvis: Strålande jobbat och ett stort grattis. För oss är ni alla vinnare!

Vill du se mer av vilka vinster som kammades hem? Gå då in på följande denna länk.