Tomma lokaler ska nu åter fyllas med en verksamhet som blomstrar av elever, lärare, personal. Det är äntligen dags att slå upp dörrarna på Ållebergsgymnasiet för nya elever som är antagna till årskurs 1 samt tidigare elever i åk 2 och 3 för samtliga program! Vi påminner dock om att beroende på årskurs och program är terminsstarten utsatt på olika dagar samt tider. För mer information klicka HÄR.

Uppstartsveckan ser olika ut för respektive program. Du som elev garanteras dock oavsett en händelserik första vecka! Följande är ett preliminärt schema som samtliga program utgår ifrån men där ytterligare extra programgemensam aktivitet kan läggas till. Under veckan sker även skåpsfördelning och nyckelkorttillverkning för åk 1 enligt separat schema, mentor medföljer.

Måndag 22/8 Tisdag 23/8  Onsdag 24/8  Torsdag 25/8 Fredag 26/8
Årskurs 1 samling i entréhallen enligt schema som finns hänvisat HÄR.
Elevkåren finns med och presenterar sig.Därefter mentorstid i ca 2 timmar.Ingen skollunch serveras denna dag.

8.30 åk 1 mentorstid

8.30 åk 2 och 3 terminsstart direkt i tilldelade klassrum tillsammans med mentor (schema kommer snarast på hemsidan)

Lunch programvis enligt separat schema (schema kommer snarast på hemsidan). Mentor medföljer och äter med klassen.

Efter lunch är det trivselskapande aktiviteter klassvis/programvis enligt resp programsplanering.

Åk 1 8.00-9.45
Pannkaksfrukost i skolrestaurangen, elevkåren och mentor deltar.Samtliga årskurser Från kl 10.00 läsning enligt schema

Samtliga årskurser Läsning enligt schema.

Åk 1
Avbrott från schema under dagen för datorutdelning, mentor medföljer.

Samtliga årskurser Läsning enligt schema.

OBS! Fredag 2 sept håller Elevkåren i en schemabrytande gemenskapsaktivitet. Mentorer följer sin klass denna dag. Mer information kommer!

Varmt välkommen till Ållebergsgymnasiet – En Plats Att Längta Till!