Omvalsperioden börjar att närma sig med stormsteg vilket kommer att märkas av på Ållebergsgymnasiet på flera olika sätt. Bland annat kommer ett nytt koncept av ”Öppet Hus” att presenteras under terminen. Här välkomnas du som ännu inte är inskriven hos oss till två olika tillfällen:

– Är du intresserad av att välja Vård- och omsorgsprogrammet? Tveka inte att komma förbi 21/4 14:00-13:00. Här har du möjlighet att både pröva och se olika praktiska moment. Dessutom finns det möjlighet att ställa frågor, träffa andra elever som läser utbildningen och mycket mer kommer att erbjudas. OBS! Föranmälan till Elsa sker via mail: Else-Britt.Persson@edu.falkoping.se

– Introduktionsprogrammet välkomnar dig som elev och förälder för att se skolan eller fall du har några frågor 27/4 17:00-19:00. Likaså står rektorerna i entrén och besvarar alla möjliga frågor från dig som har tänkt att välja ett av våra andra nationella program.

Har du några frågor inför eventen? Tveka inte att höra av dig till Studentsamordnare Liana Riekstina via mail (liana.riekstina@falkoping.se) eller telefon (0515 – 88 60 67). Varmt välkommen till Ållebergsgymnasiet!

Beskrivning saknas.