Vecka 43 arrangerar Falköpings kommun Psykiatriveckan som bland annat elever Ållebergsgymnasiet kommer att kunna delta i, men även få en möjlighet att fördjupa sina kunskaper kring ytterligare. Alla föreläsningar kommer att ske digitalt där det går att anmäla sig individuellt. Samtliga gymnasieelever hälsas även extra varmt välkomna till föreläsningen  ”Hur vet jag om det är psykisk (o)hälsa eller bara livet som gör ont?” 28/10 av Caroline från Team Tillia. Anmälan görs genom lärare via länk som är skickad på mail. Det kommer även gå bra att ställa frågor i samband med föredraget och möjlighet till stöd inom 24 timmar.

Vi på Ållebergsgymnasiet är väldigt stolta och tacksamma över att bli erbjuden denna möjlighet och hoppas att så många som möjligt kommer att delta. Ett stort tack riktar vi även till Falköpings Kommun som erbjuder en föreläsning riktad till just våra elever!

Är du ännu osäker på vad psykatriveckan faktiskt innebär? HÄR finner du en film om ytterligare information.