En solig höstvecka har äntligen startat och vad passar då bättre än att starta upp veckan med en givande, lärorik och bra föreläsning? Svårslaget, enligt oss! Under måndagen 12/10 hade elevhälsan på Ållebergsgymnasiet bjudit in ”A Non Smoking Generation” på besök i form av en föreläsning för alla elever i årskurs 1. Dagen fördelades i sin tur in i tre stycken omgångar där olika klasser fick turas om att lyssna på Shannelle och Andrea som talade problematiken kring tobak och dess hot. Både när det gäller hälsa, fattigdom samt samhällets och miljöns utveckling.

”Föreläsningen gav mig verkligen en tankeställare…”

”Jag har aldrig hört talas om vissa saker som nämndes under föreläsningen, både när det gäller att röka och snusa.”

Ovanstående är enbart några av kommentarerna som föreläsningen fick från elever som under dagen lyssnade på föreläsningen. Stort tack till ”A Non Smoking Generation” från oss alla på Ållebergsgymnasiet för besöket hos oss och vi önskar er välkomna åter!