Hela v.42 är det Vård- och omsorgscollege vecka! Det är en vecka som uppmärksammar Vård- och omsorgsprogrammet och därmed även vårdyrket. Efter examen rån Vård- och omsorgsprogrammet är du utbildad undersköterska. I utbildningen ingår med andra all den kunskap som behövs för att kunna arbeta inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. Programmet räknas som en yrkesprogram, däremot har du möjlighet att även förbereda dig för högskolestudier inom dessa områden.

Beskrivning saknas.
Men vad innebär egentligen VO-college veckan? Ållebergsgymnasiet Vård- och omsorgsprogram är certifierat inom VO-college. Det innebär att gymnasiet har god samverkan mellan arbetsgivare inom vård- och omsorg, fackliga representanter samt utbildningsanordnare.

Vi på Ållebergsgymnasiet är därför mycket stolta över att VO-college veckan kan bli av och erbjudas för våra elever. På våra och Falköpings kommuns sociala medier går det att få en närmare titt på vad Vård- och omsorgsprogrammet gör under sina lektioner. Är du intresserad av att gå Vård- och omsorgsprogrammet? HÄR kan du läsa mer. Eller vill du veta mer om VO-college? Då kan du gå på LÄNK1 eller LÄNK2.

Beskrivning saknas.